Strona główna » Nasi specjaliści » Michalina Makara
Michalina Makara
Psycholog, Psycholog Przedszkolny, Psycholog Edukacyjny w trakcie szkolenia
Ukończyła Psychologię ze specjalnością „Psychoprofilaktyka i Pomoc Psychologiczna” na Akademii WSEI w Lublinie.
Jest w trakcie studiów podyplomowych z zakresu psychologii edukacyjnej z przygotowaniem pedagogicznym na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej.
Jest psychologiem przedszkolnym w Turce oraz Lublinie, pracuje z dziećmi od 3 r.ż., młodzieżą oraz dorosłymi.
Stale podnosi swoje kwalifikacje z zakresu diagnozy oraz wspierania dzieci i młodzieży, w najbliższym czasie ma zamiar podjąć szkolenie w aspekcie psychoterapii behawioralno-poznawczej.
W przedszkolu prowadzi indywidualne zajęcia z dziećmi posiadającymi takie trudności jak:
- Mutyzm wybiórczy
- Autyzm
- Wysoka Wrażliwość
- Zaburzenia Integracji Sensorycznej
- Regulacja Emocji
- Lęk
- Umiejętności społeczne
- Wczesne wspomaganie rozwoju
- Prowadzi diagnozy, obserwację oraz wspomaga nauczycieli i rodziców w procesie rozwoju i edukacji dzieci.
Zakres udzielanych konsultacji w Centrum:
- Konsultacjami psychologicznymi dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych
- Diagnozą dorosłych w kierunku ADHD
- Pracą z dziećmi z mutyzmem wybiórczym
- Diagnozą pomiaru Inteligencji u dzieci
- Pracą z dorosłymi z ADHD
- Wspieraniem dzieci wysoko-wrażliwych
- Problemami wychowawczo-edukacyjnymi
- Wsparciem dzieci i młodzieży z trudnościami emocjonalnymi, problemami w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi
- Wsparciem dorosłych z trudnościami w wyrażaniu emocji
W pracy przede wszystkim kieruje się empatią skierowaną do człowieka. Uważa, że to nie dziecko jest problemem, lecz posiada pewnego rodzaju trudności, a naszym zadaniem jako dorosłych jest zauważenie go, zrozumienie i podjęcie takich działań, które pomogą mu je przezwyciężyć. Najważniejsze jest dla niej stworzenie relacji z pacjentem opartej na wzajemnym zaufaniu oraz poczuciu bezpieczeństwa, które umożliwi w jak najbardziej efektywny sposób go wesprzeć na każdym etapie rozwoju. W pracy z dziećmi przyjmuje postawę nauczyciela, który uczy i wspiera w pokonywaniu przeszkód.