Michalina Makara

Psycholog, Psycholog Przedszkolny, Psycholog Edukacyjny w trakcie szkolenia

Ukończyła Psychologię ze specjalnością „Psychoprofilaktyka i Pomoc Psychologiczna” na Akademii WSEI w Lublinie.
Jest w trakcie studiów podyplomowych z zakresu psychologii edukacyjnej z przygotowaniem pedagogicznym na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej.
Jest psychologiem przedszkolnym w Turce oraz Lublinie, pracuje z dziećmi od 3 r.ż., młodzieżą oraz dorosłymi.
Stale podnosi swoje kwalifikacje z zakresu diagnozy oraz wspierania dzieci i młodzieży, w najbliższym czasie ma zamiar podjąć szkolenie w aspekcie psychoterapii behawioralno-poznawczej. 

W przedszkolu prowadzi indywidualne zajęcia z dziećmi posiadającymi takie trudności jak:

  •  Mutyzm wybiórczy
  • Autyzm
  •  Wysoka Wrażliwość
  •  Zaburzenia Integracji Sensorycznej
  • Regulacja Emocji
  • Lęk
  • Umiejętności społeczne
  •  Wczesne wspomaganie rozwoju
  • Prowadzi diagnozy, obserwację oraz wspomaga nauczycieli i rodziców w procesie rozwoju i edukacji dzieci.
Zakres udzielanych konsultacji w Centrum: 
  • Konsultacjami psychologicznymi dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych
  • Diagnozą dorosłych w kierunku ADHD
  • Pracą z dziećmi z mutyzmem wybiórczym
  • Diagnozą pomiaru Inteligencji u dzieci
  • Pracą z dorosłymi z ADHD
  • Wspieraniem dzieci wysoko-wrażliwych
  • Problemami wychowawczo-edukacyjnymi
  • Wsparciem dzieci i młodzieży z trudnościami emocjonalnymi, problemami w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi
  • Wsparciem dorosłych z trudnościami w wyrażaniu emocji

W pracy przede wszystkim kieruje się empatią skierowaną do człowieka. Uważa, że to nie dziecko jest problemem, lecz posiada pewnego rodzaju trudności, a naszym zadaniem jako dorosłych jest zauważenie go, zrozumienie i podjęcie takich działań, które pomogą mu je przezwyciężyć. Najważniejsze jest dla niej stworzenie relacji z pacjentem opartej na wzajemnym zaufaniu oraz poczuciu bezpieczeństwa, które umożliwi w jak najbardziej efektywny sposób go wesprzeć na każdym etapie rozwoju. W pracy z dziećmi przyjmuje postawę nauczyciela, który uczy i wspiera w pokonywaniu przeszkód.

Scroll to Top